Wednesday, November 2, 2011

5 golongan

5 golongan yang menempuhi gagal..

1.PEMBUANG MASA
Golongan ini digelar "curi tulang" ketika bekerja,melakukan perkara-perkara yg tidak berfaedah seperti membaca akhbar & chatting online.Jauhkan diri daripada golongan ini kerana ia paling mudah dijangkiti.

2.PEMBERI ALASAN
Golongan yg mudah untuk kita sertai.Apabila ditanya ada sja alasannya.Sama ada datang lewat untuk kerja,tidak dapat siapkan kerja @ tidak memulakan perniagaan,sama ada kita mengambil tanggungjawab tersebit ataupun tidak.adalah pilihan kita !

3.SERING MENYALAHKAN ORANG LAIN
Golongan ini sering menyalahkan orang atau persekitaraannya sebagai penyebab mereka tidak berjaya.. DON'T do THAT !!

4.BERFIKIRAN NEGATIF
Cara terbaik ialah dengan mencari lawan kepada golongan ini- iaitu golongan orang yang berfikiran positif.Bercampur dengan mereka yang berfikiran positif akan membuatkan kita juga turut berfikiran positif untuk mencapai apa jua matlamat.

5.TIDAK USAHA MENAMBAH ILMU
Golongan yang tidak berusaha mencari ilmu dan menambah ilmu umpama tidak menyayangi  diri sendiri kerana tidak mahu memperbaiki .Golongan ini adalah golongan yang paling rugi !


cuba korg check kt dri msg2..ada x ciri2 nie kt diri korg??klu sapa2 yg ad tuh perbaiki la diri ea.~Untuk berjaya,100% tanggungjawab perlu dipikul oleh diri sendiri.



No comments:

Post a Comment