Friday, February 15, 2013

derma darah

" jom la derma darah,best taw "

ok ajakan dari kawan ni kdg2 meng-influence diri jgk. semalam saya dh berjaya memberanikan diri utk menderma darah . Satu bnda yg agak saya banggakan adalah saya golongan darah O (dh taw awai2 lgi)..so mknanya saya ini adalah seorang yg pemurah, eh! ada kaitan ka.suka hati la nk tulis apa pon
Dah abes buat check up tu beratur la amek giliran nk derma.

"mar, jarum dy besar ke? takut la pulak.kang tiba2 aq pengsan lepas derma mcm mna."

time ni dh pkir mcm2.kalau pengsan nnt mcm mna? ada ka putera raja yg nk tolong angkatkan.haha berangan ja lebih. so dlm hati tu mmg berzikir byk2. ok dh duduk atas kerusi yg diorg providekan dh nmpk jarum dy..uwakk!! BAPAK BESAR..akak nurse tu ckp :

"tahan sikit ye adik"

time tu saya dh keraskan badan.tp org ckp jgn keraskan badan nnt takut jarum patah,so saya melembutkan balik diri..takut jugak xpasal2 nnt ad jarum dlm tangan. tak lama lama sgt amek darah tu.dalam 15 minit cmtu dh abes.*byk jgk darah dlm bdan ni ea*
haha.selesai suma tu terus balik mahallah sbb dh xlarat kot. dengan ditimpa hujan pagi tdi.pening pon dh terasa.

"hanis jgn pengsan taw.kite xthu nk buat ap kalau hanis pengsan" ,aini pesan
"haha mnx2 xpengsan sekarang. aini ,hanis nk g kiosk jap.kalau 10 minit hanis xbalik g cari kt kiosk"

masa dlm kiosk tu mmg dh xtahan sgt.rasa nak jatuh je.dlm hati kata sabar2.alhamdulillah smpi2 je bilik trus DOMM atas katil.pastu bangun dh  ok..haha bila tersedar terpikir balik.hmm nk derma darah lagi ke tak eh nnt. sbb dh rasa takut tgk jarum yg besar tu.

No comments:

Post a Comment